- صفحه اصلی
- بهترین رستوران در کرج
- رستوران خوب در کرج البرز
رستوران خوب در کرج البرز
منوها و تنوعی که یک رستوران ارائه می دهد مطابق نیازمندیهای افراد است. مثلا رستوران هایی که در سطح پایین تری قرار دارند، حق انتخاب مشتری به دلایل متعددی تقریباً محدود است.و این محدودیت خود به چند دلیل است
1. هزینه ای که مشتری می خواهد در برابر آن بپردازد
2. مدت زمانی که برای میل کردن غذا یا نوشیدنی صرف می کند.
3. نوع رستوران و فردی که به رستوران می رود.
4. انواع سرویس دهی رستوران
5. طراحی داخلی رستوران
6. جو رستوران
سرویس دهی در رستوران
لازم است هر رستورانی در ابتدا درجه خدمات خود را مطابق با استانداردها تعیین کند و مناسب با آن استانداردها تعیین و مناسب با آن استانداردها و درجه ی سرویس دهی با مشتربان رفتار کند. بدین ترتیب چنانچه رستورانی ارائه دهنده غذا و نوشیدنی هایی در سطح رسمی است، لازم است ابعاد دیگر هم با این مورد همخوانی داشته باشند؛ لباس کارمندان، ادب و نزاکت پرسنل در مقابل میهمانان و … بنابراین نه تنها خدمات رسانی بلکه آموزش پرسنل در رستوران بسیار حائز اهمیت است و نیز اینکه در درجه اول آنچه مورد توجه و نیاز مشتری است در نظر گرفته شود.
طراحی داخلی رستوران
طرح داخلی رستوران اولین چیزی است که مشتری با آن ارتباط برقرار میکند و میتواند اثر مثبت و یا منفی روی فرد داشته باشد. طراحی داخلی یک رستوران تحت تاثیر عوامل متعدی است؛ اندازه و شکل سالن پذیرایی، مبلمان، چیدمان داخلی، ترکیب رنگ ها، نورپردازی و … کافه تریایی که در یک کارخانه و یا مکانهای مشابه واقع شده است فضای وسیعی دارد، میزها و صندلی ها با اندازه و طرح استاندارد، رنگ آمیزی و نورپردازی ملایم و مطابق با آن مکان طراحی شده اند. در رستورانهای مجلل اگر چه فضاسازی به نحوی است که مشتری تمایل دارد زمان بیشتری را در رستوران سپری کند، طراحی داخلی بسیار راحت و دلپسند است. عناصر دیگری هم از قبیل تابلوها، عکسها و … در رستورانها هستند که توجه فرد را به خود جلب میکند. میزها در فاصله بیشتری از یکدیگر قرار دارند، نوع صندلی ها و طرح قرار گرفتن آنها به نحوی است که فرد بتواند ساعات بیشتری را در رستوران سپری کند و در عین حال احساس آرامش خود را از دست ندهد.
محیط رستوران
رستورانهای مجلل اغلب جو رسمی دارند و این حس را در نحوه پوشش کارمندان و پرسنل، دکوراسیون، خدمات رسانی، افرادی که در این رستوران رفت و آمد میکنند و … القاء میکند. برخی از رستورانهایی که در سطح پایین تری قرار دارند سعی دارند تا جو دوستانه و راحتری را بجود بیاورند.
ویژگی های یک رستوران خوب
1. آشپزخانه قابل رویت
2. کارکنان مۆدب و پاسخگو
3. داشتن سیستم تهویه مناسب
4. داشتن فضای مناسب
5. رعایت تناسب در میان غذاها
حضور مسئول رستوران در کنار مشتریان
حضور مسوول رستوران در جایی که مشتریان به صرف غذا میپردازند و پرسوجو از آنها درباره اینکه کیفیت و کمیت غذا مورد پسندشان است یا نه، نشانه آن است که رستوران به مشتریانش اهمیت میدهد و همواره در پی بهتر شدن است. وجود فرمهای نظرخواهی نیز میتواند نشانهای از همین اهمیت قائل شدن برای مشتری باشد.
داشتن میزهای شیشهای
از آنجا که سطوح پلاستیکی آلودگیها را به خود جذب میکنند، در یک رستوران مناسب باید میزهای شیشهای وجود داشته باشد تا به راحتی تمیز شوند.