رستوران دنج در عظیمیه کرج


تهیه و سرو غذا آداب خاصی دارد که رعایت آن ها موجب ایجاد آرامش و احساس خوشایند و حفظ سلامتی و تندرستی فرد می شود. هدف همه آدم ها از رفتن به رستوران و پرداخت هزینه کلان آن تنها همین کسب آرامش و خوردن غذای سالم و باکیفیت و لذت بخش را می خواهند.
آدرس رستوران شاندیز کرج
 كرج - ميدان ازادگان - خيابان حسینی - روبروى برج ميلاد - رستوران شانديز عظيميه
رزرو ستوران شاندیز
32568300-026 |  026-32568400
رستوران دنج در عظیمیه کرج

یک رستوران ایده آل چه ویژگی هایی دارد 


o    بهترین و مهم ترین ویژگی یک رستوران خوب رعایت کامل اصول بهداشت و نظافت محیط و نظم و زیبایی کل فضای آن می باشد.
o    رنگ آبی نیلی یا بنفش فضای سالن غذاخوری موجب آرامش و امنیت خاطر می شود و سوخت و ساز بدن به گونه ای تغییر می کند که اشتهای فرد متعادل می شود و از کم خوری و پر خوری خودداری می نماید.
o    پخش موزیک آرامش بخش ودل نواز در محیطی آرام رستوران لذت غذا را بیشتر می کند و در کیفیت خواص آن تاثیر می گذارد.
o    برای انتخاب راحت تر غذای ایده آل بهتر است، لیست غذاهای رستوران به مقدار و نوع مواد به کار رفته در هرغذا اشاره بکند و مبلغ آن را مشخصا قید کرده باشد.
o    بهتر است که ظروف سرو غذا مانند دیس و بشقاب ها از جنس چینی باشند و قاشق و چنگال ها براق، سالم و تمیز و از نوع استیل(نه یکبار مصرف)
o    در رستوران های ایده آل، پرسنل اعم از آشپز، سرویس دهنده و نظافت چی، باید از لباس فرم تمیز و خوشبو با رنگ روشن استفاده نمایند. ( نظافت و پاکیزگی جسمانی، سلامت روانی و توجه به رعایت اصول بهداشتی پرسنل رستوران را همیشه مد نظر مشتریان باشد.)
o    میزهای پلاستکی آلودگی را به خود جذب می کنند. بهتر است که میزهای غذاخوری شیشه ای باشند.
o    آشپزخانه، محل سرو غذا و سرویس های بهداشتی باید به معنای واقعی تمیز، زیبا و متنوع باشد.
o    کیفیت، نوع و میزان غذا باید به همان گونه باشد که مشتری سفارش داده است و درغیر این صورت مشتری حق دارد آن را مرجوع کند.
o    رستوران هایی که نرخ قانونی دارند و از صورتحساب خود مطمئن هستند جزییات صورتحساب را واضح و روشن در اختیار مشتری می گذارند.
o    صندوقدار رستوران نمی تواند مبلغی بیش از آن چه در لیست غذا مشخص شده است از مشتری طلب نماید.(دادن انعام به کارگران اجباری نیست و پرسنل حق طلب انعام ندارند.)
o    برخی از رستوران ها هنگام ازدیاد مشتری سهوا خطاهایی مرتکب می شوند، مثلا از کمیت غذا به حد چشمگیری کاسته می شود، کیفیت آن کم می شود یا سرد و بدون مخلفات است. در این صورت مشتری باید حق اعتراض داشته باشد و بتواند غذا را عودت دهد.
o    برخورد کلیه پرسنل و پیشخدمتان یک رستوران ایده آل، صمیمانه و مودبانه است و مغایر با خواسته مشتری کاری را انجام نمی دهند.
o    صحیح نیست که پرسنل رستوران، محل نشستن مشتریان را تعیین نمایند و مگر به منظور دور نمودن افراد مجرد از خانواده ها.
o    فضای سالن باید تمیز، عاری از هرگونه حشره، صدا و شلوغی باشد و سیستم های گرمایشی و برودتی باید به مقتضی زمان به صورت مطلوبی فعال باشند.

نکاتی درخصوص طبخ غذای سالم

مهم ترین و حیاتی ترین ویژگی یک غذای خوب رعایت کامل اصول بهداشتی و نحوه طبخ آن است. (غذا باید با روشی طبخ شود و به میزانی پخته یا سرخ شود که در درجه اول، ارزش عذایی مواد آن از بین نرود و بعد از آن، طعم و مزه خوشایندی داشته باشد. شستن تک تک مواد تشکیل دهنده غذا طبق اصول مخصوص خود امری گریزناپذیر و غیرقابل چشم پوشی است)

بهترین رستوران در کرج