- صفحه اصلی
- بهترین رستوران کرج کجاست
بهترین رستوران کرج کجاست
رستوران شاندیز کرج
با داشتن کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب شما میتوانید با ما لحظات پر از خاطره ای را تجربه کنید
اولين و تنها نماینده رسمی شانديز مشهد در كرج، هدف ما رضایت مشتریان با ارایه غذایی سالم و خوشمزه با استفاده از بهترین و تازه ترین مواد اولیه است
رستوران شاندیز در کرج
آدرس رستوران شاندیز عظیمیه
كرج - ميدان ازادگان - خيابان حسینی - روبروى برج ميلاد - رستوران شانديز عظيميه
تلفن : 32568300-026 026-32568400
رستوران شانديز عظيميه در تاريخ ١٣٩٧/٢/٢٥ با استعانت از خداوند متعال در محله عظيميه كرج شروع به فعاليت نمود.
اين مجموعه با پشتيبانی مستقيم شانديز شايان مشهد از نظر تامين مواد و مصالح غذایی و پرسنل ومديريت و ... رسالت خود را در جهت ارايه خدمات در بالاترين سطح كيفی، بهداشتی و استانداردهاى غذايی انجام ميدهد. رستوران شانديز عظيميه تنها مجموعه ايست كه حاضر است ادعای خود را از نظر ارايه كيفيت مطلوب در سطح شعبه اصلی كه هم اكنون در شهر شانديز مشهد در حال فعاليت می باشد ،اثبات نمايد. بی ترديد پشتوانه ما قضاوت شما مشتريان عزيز و گرامی می باشد.
یک رستوران خوب و مناسب چه ویژگی هایی دارد؟
بسیاری از افراد هستند که شاید چند شبی را در ماه تصمیم می گیرند با خانواده به رستوران بروند و غذای خود را در بیرون از خانه میل کنند ، در این مطلب ویژگی های یک رستوران خوب را به شما می گوییم. با ما همراه باشید.
یکی از تفریح های ما ایرانی ها غذا خوردن بیرون از منزل است. خیلی از خانواده ها با توجه به درآمدشان به سراغ رستوران های گران و ارزان قیمت می روند و ساعتی را در کنار عزیزانشان می گذرانند. غافل از اینکه باید برای انتخاب یک رستوران، به نکته های بسیاری به غیر از داشتن غذاهای خوشمزه توجه کرد. این ویژگی ها، همان موضوعی است که ما می خواهیم در صفحه پوستر این شماره به آنها بپردازیم و ۱۲ مورد از مهم ترین هایشان را برایتان بازگو کنیم.
توجه به اصول بهداشتی
رعایت اصول بهداشتی در کارکنان یک رستوران باید آنقدر مشهود باشد که مشتریان با یک بار آمدن به آنجا از این موضوع مطلع شوند. داشتن کلاه و دستکش و البته لباس های یکدست، تمیز و با رنگ روشن و پاک کردن سریع میز غذایی که پیش از این مشتری دیگری از آن استفاده کرده است، نکته های اولیه ای هستند که باید به آنها دقت کرد.
آشپزخانه قابل رویت
رستوران هایی که آشپزخانه و بخش سرو غذایشان قابل مشاهده هستند و مشتری می تواند تمام کارهایی که برای تهیه غذا اجرا می شود ببیند، برای انتخاب مناسب تر هستند زیرا در این صورت کارکنان رستوران باید به نکته های بهداشتی و اصول حرفه ای آشپزی و سرو، بیش از پیش توجه کنند
کارکنان مودب و پاسخگو
مناسب بودن سر و وضع کارکنان و پاسخگو بودن آنها در برابر مشتری از ویژگی های یک رستوران خوب است. آنها باید با کمال ادب و احترام به درخواست های مشتری پاسخ دهند و به شکایت های احتمالی آنها رسیدگی کنند. رعایت این نکته ها، ابتدایی ترین موارد در امر مشتری مداری در رستوران هاست.
تهیه پرس های غذایی به اندازه
یک رستوران خوب در مصرف مواد غذایی زیاده روی نمی کند و این ویژگی خود را به عنوان یک صفت ویژه به مشتری می شناساند. تمام پرس های سروشده در رستوران باید به اندازه یک فرد عادی باشد و در بشقاب با بهترین تزیینات در اختیار مشتری قرار گیرد به طوری که هم سیر شود و هم احساس پری نکند.
داشتن سیستم تهویه مناسب
سیستم تهویه یک رستوران بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت بوی انواع غذاها در سالن غذاخوری پخش می شود و باعث ناراحتی مشتری خواهد شد.
داشتن فضای مناسب
محیط یک رستوران نباید آنقدر کوچک باشد که میز ها بیش از اندازه به هم نزدیک قرار بگیرند زیرا در این صورت مشتریان احساس ناامنی می کنند و نمی توانند با آرامش و راحتی غذایشان را میل کنند.
تهیه و سرو غذا آداب خاصی دارد که رعایت آن ها موجب ایجاد آرامش و احساس خوشایند و حفظ سلامتی و تندرستی فرد می شود. هدف همه آدم ها از رفتن به رستوران و پرداخت هزینه کلان آن تنها همین کسب آرامش و خوردن غذای سالم و باکیفیت و لذت بخش را می خواهند.. اما اگر رستوران مورد نظر نتواند خدمات مورد نظر آن ها ارایه دهد، آن احساس فرح بخش و خوشایند جای خود را به عصبانیت و استرسی می دهد که هنگام صرف غذا عوارض فراوانی برای سلامت مشتریان خواهد داشت.
بارها از دوستان و آشنایانی که خاطرات رفتن به رستورانشان را تعریف کرده اند شنیده ام که علی رغم پرداخت هزینه های کلان رستوران از بهداشت و کیفیت غذا و همچنین نظافت رستوران و برخود بی ادبانه پرسنل آن به شدت ناراحت شده اند و به قول معروف غذا” زهرشان” شده است. این گونه موارد که موجب می شود علی رغم پرداخت هزینه سنگین غذا، مشتری به جای تفریح و لذت و خوردن غذای مناسب با غذای غیرقابل انتظار و خدمات ضعیف رستوران مواجه شود و روحیه و احساس شادمانه او را به خشم و عصبانیت تبدیل کند تنها به این دلیل است که مدیر و پرسنل رستوران کم لطفی می نمایند و به علت عدم اطلاع و شناخت از قوانین مشتری مداری و رعایت اصول آن، بی تفاوت به نواقص غذا و خدمات، نیازهای قابل انتظار مشتری را نادیده می گیرند و در آخر هم با ارایه صورت حساب های نجومی و سرسام آور و عدم پذیرش نواقص غذا و خدمات ارایه شده موجب افزون خشم مشتریان خود می گردند.
به همین دلیل در این مقاله سعی شده است با ارایه مشخصات و ویژگی های یک رستوران خوب و شرح وظایف آن ها، مشتریان این صنف را در انتخاب رستوران مورد علاقه خود راهنمایی نماییم.
ویژگی های یک رستوران ایده آل
– بهترین و مهم ترین ویژگی یک رستوران خوب رعایت کامل اصول بهداشت و نظافت محیط و نظم و زیبایی کل فضای آن می باشد.
– رنگ آبی نیلی یا بنفش فضای سالن غذاخوری موجب آرامش و امنیت خاطر می شود و سوخت و ساز بدن به گونه ای تغییر می کند که اشتهای فرد متعادل می شود و از کم خوری و پر خوری خودداری می نماید.
– پخش موزیک آرامش بخش ودل نواز در محیطی آرام رستوران لذت غذا را بیشتر می کند و در کیفیت خواص آن تاثیر می گذارد.
– برای انتخاب راحت تر غذای ایده آل بهتر است، لیست غذاهای رستوران به مقدار و نوع مواد به کار رفته در هرغذا اشاره بکند و مبلغ آن را مشخصا قید کرده باشد.
– بهتر است که ظروف سرو غذا مانند دیس و بشقاب ها از جنس چینی باشند و قاشق و چنگال ها براق، سالم و تمیز و از نوع استیل(نه یکبار مصرف).
– در رستوران های ایده آل، پرسنل اعم از آشپز، سرویس دهنده و نظافت چی، باید از لباس فرم تمیز و خوشبو با رنگ روشن استفاده نمایند. ( نظافت و پاکیزگی جسمانی، سلامت روانی و توجه به رعایت اصول بهداشتی پرسنل رستوران را همیشه مد نظر مشتریان باشد.)
– میزهای پلاستکی آلودگی را به خود جذب می کنند. بهتر است که میزهای غذاخوری شیشه ای باشند.
–آشپزخانه، محل سرو غذا و سرویس های بهداشتی باید به معنای واقعی تمیز، زیبا و متنوع باشد.
– کیفیت، نوع و میزان غذا باید به همان گونه باشد که مشتری سفارش داده است و درغیر این صورت مشتری حق دارد آن را مرجوع کند.
– رستوران هایی که نرخ قانونی دارند و از صورتحساب خود مطمئن هستند جزییات صورتحساب را واضح و روشن در اختیار مشتری می گذارند.
– صندوقدار رستوران نمی تواند مبلغی بیش از آن چه در لیست غذا مشخص شده است از مشتری طلب نماید.(دادن انعام به کارگران اجباری نیست و پرسنل حق طلب انعام ندارند.)
– برخی از رستوران ها هنگام ازدیاد مشتری سهوا خطاهایی مرتکب می شوند، مثلا از کمیت غذا به حد چشمگیری کاسته می شود، کیفیت آن کم می شود یا سرد و بدون مخلفات است. در این صورت مشتری باید حق اعتراض داشته باشد و بتواند غذا را عودت دهد.
– برخورد کلیه پرسنل و پیشخدمتان یک رستوران ایده آل، صمیمانه و مودبانه است و مغایر با خواسته مشتری کاری را انجام نمی دهند.
– صحیح نیست که پرسنل رستوران، محل نشستن مشتریان را تعیین نمایند و مگر به منظور دور نمودن افراد مجرد از خانواده ها.
– فضای سالن باید تمیز، عاری از هرگونه حشره، صدا و شلوغی باشد و سیستم های گرمایشی و برودتی باید به مقتضی زمان به صورت مطلوبی فعال باشند.
– اگر یکی از پرسنل رستوران یا مشتریان دیگر موجب ناراحتی و مزاحمت نوامیس و خانواده سایر مشتریان شود، وظیفه مسئول رستوران است که مراتب را پیگیری نماید و فرد مزاحم را از آن مکان دور کند.( در چنین شرایطی مشتریان بدون هرگونه جر و بحثی با طرف مقابل، باید موضوع را با مسئول رستوران در میان بگذارند.)
– رستوران های خوب و باتجربه، به میزان پخت غذا اهمیت خاصی می دهند و از ارایه غذاهای نپخته یا سوخته به مشتری شدیدا خودداری می کنند و در صورت بروز فورا آن را تعویض می نمایند.